2013-10-31

No Nano

Ja alltså, häromnatten fick jag dessutom en idé. En bra idé som kunde funka som bas för en nanowrimostory. Men jag står nog fast vid mitt beslut. Ingen nanowrimo i år för mig. Jag har så mycket annat som måste bli klart, och så tror jag att jag är lite för urvriden och slutkörd för att börja med ett stort nytt projekt redan nu.

Men jag tänker utnyttja Nanowrimo ändå. Det får bli min National Novel(s) Editing Month istället. Varje dag i november skall jag redigera på Nummer fem eller Saga. Eller skriva något, vad som helst: en kolumn, en övning, en idé. November får bli en slags kick-start på skrivandet, jag gör det till rutin igen. Jag skall försöka frammana den där andan och stämningen av intensivt arbete som Nano alltid för med sig, för det är ju egentligen den jag tycker om. Så att när Nummer fem är inlämnad  och Saga klar, då, då är jag redo att ta mig an nästa projekt, vad det än vara månde.

2 kommentarer:

  1. Owner of The Unnamed Island31 oktober 2013 14:03

    Voi stackaren - hur ska du klara dig utan Nano? Jag tänker vara med, men i och för sig är min skolgång så viktig just nu att jag antagligen kommer att faila totalt....

    SvaraRadera
    Svar
    1. November månad kommer att kännas ovanligt trist... Jag får bara se till att min fusk-nano fyller hålet lite.

      Radera