2013-10-13

Jag suger på karamellen så länge jag kan

Jag är fortfarande upprymd av Alma-nomineringen. Det är verkligen en karamell att suga på. Länge. För:

Detta är inte en lista att vinna. Se på de övriga nominerade: Terry Pratchett, Ilon Wikland, Ulf Stark, Joyce Carol Oates, Irmelin Sandman Lilius... För att nämna några få. Tidigare pristagare inkluderar Maurice Sandak och Christine Nöstlinger. Nej, detta är en lista att vara nominerad på. Glädjen ligger i att få vara i så illustert sällskap. Så jag tänker passa på och njuta så in i helskotta ända tills vinnaren utannonseras (i mars, tror jag). För sen är jag inte längre Alma-nominerad. Men just nu, precis just nu, är jag nominerad till det mest prestigefyllda priset i min bransch.

Hell yeah!

7 kommentarer:

  1. Åh så häftigt! Superstort grattis! Och där hör du hemma. Bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja, det kanske inte känns som mitt hem, precis - men roligt som tusan är det!

      Radera
  2. Ditt namn passar bra där. Mycket bra. Vet du egentligen hur bra dina böcker är? :-)

    SvaraRadera
  3. Det är en karamell som heter duga.

    Om man ska envisas med att ändå understryka någon praktisk nytta borde det kunna vara lite användbart för din agent förmodar jag.

    U.J.

    SvaraRadera