2013-10-06

Dans och farväl

Igår dansade jag till ett av världens mest litterära band (Mårten&Kjell Westö, Henrika Andersson, Peter Halén, Bengt Thorson och Tapani Jämsen) till sena natten med min man. Idag har jag dansat till skivan Barn på nytt (Georg Riedesl&Astrid Lindgrens musik) med min son. Och i eftermiddag sätter jag mig på tåget norrut till Österbotten för en omfattande skolturné. Jag är på resa i fem dagar och det känns som en lång tid att vara borta från familjen.

Jag tar ingen dator med mig, så det blir nog inte mycket bloggat, om jag inte orkar slänga iväg nån kort rapport från mobilen. Istället skall jag läsa många böcker, lyssna på poddar, skriva i anteckningsboken och besöka fem österbottniska skolor. Önska mig lycka till!

6 kommentarer:

  1. lycka till och ha det gott. Predika vasst.

    SvaraRadera
  2. Lycka till och ha det gott bland högstadieungdomen och deras lärare! Barbro

    SvaraRadera
  3. Lycka till och välkommen hitåt!

    SvaraRadera
  4. Lycka till och ta i så det ryker.

    SvaraRadera
  5. Kan ju hälsa att mina söner, som inte varit intresserade av att läsa Underfors plötsligt hade hört talas om boken i skolan, och då, minsann, passade det! Den äldre var också väldigt intresserad av Anaché.

    SvaraRadera
  6. Lycka till. Ha det så bra däruppe.
    Säger jag i senaste laget, men ändå.

    U.J.

    SvaraRadera