2013-10-17

Dagarnas program

Lite glest med bloggandet. Igår fyllde sonen tre, och det var bakning och kalas och sockerfylla för hela slanten. Idag har vi varit till Naturhistoriska museet (sonens första museibesök som han klarade med den äran - orkade jätteduktigt, var nyfiken och rörde inte vid något om jag bara sade till) och i morgon flyger jag till Stockholm för Fantastika, årets Swecon. Jag har haft så fullt upp med annat att jag inte alls förberett mig så minutiöst som jag brukar och insåg att jag inte vet adressen till min övernattning, inte vet hur jag skall ta mig ut till Diselverkstaden och inte vet vart jag först skall bege mig när jag anländer - övernattning eller Diselverkstaden eller... Men det löser sig väl! Jag hoppas så många som möjligt kommer till Fantastika - programmet ser verkligen strålande ut. Bronies! Steampunk! Plotting! Jo Walton! So much goodness.

Men ikväll blir det först och främst Kärlekens många ansikten på Richardsgatans bibliotek kl 18. Kom och drick te med sylt, se Madame de Menopaux och lyssna till en diskussion om queerness i finlandssvensk litteratur och scenkonst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar