2013-09-02

Tycker inte om

Jag tycker faktiskt inte om att ha ny dator. Med Windows 8. Jag tycker inte om att vara tvungen att lära mig allt från början. Att klura ut hur man laddar ner bilder från kameran skall inte behöva ta 20 minuter. Jag tycker inte om det här regnet. Jag tycker inte om att jag glömt att jag har möte i Hfrs idag. Jag tycker inte om att jag bara går upp i vikt. Alla bloggare just nu skriver om hur man skall strunta i vikten och köpa nya kläder istället. De har uppenbarligen gränslöst med pengar. Det har inte jag. Jag tycker inte om att jag på fredag kom ihåg att jag har deadline för en kolumn idag. Jag tycker inte om att den nya datorn kraschar och att den verkar långsam fast den skulle vara så kraftfull och snabb. Jag tycker inte om allt möjligt idag. Men vad jag tycker om är min söta son. Han ritar så här fint nuförtiden (två år och tio månader gammal). Jag har bestämt att det betyder att han är ett konstnärligt geni.


6 kommentarer:

  1. Åh vad fin! Gillar ögonen. Också de där som jag tolkar som ögon som flyter omkring bredvid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser ut som en fin gubbe. Men han säger att det är Totoro.

      Radera
  2. Ljuvlig bild. Och angående det där med att köpa nya kläder: man behöver ju inte en SÅ stor garderob. Man kan handla på loppis. Men jag känner till dilemmat. Fast så här är det ofta efter sommaren för mig. Då det finns så MYCKET gott att äta (funderar som bäst på att gå ner och baka kakor. Igen.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tycker så om mina klänningar. Och blir ledsen när jag inte kan ha dem längre.

      Radera
  3. Fin bild!

    Har Windows 8 sedan maj och kommer fortfarande inte överens med det riktigt. Hu, ladda upp bilder är rena mysteriet. Ibland fungerar det, ibland inte.

    Nå, lycka till med nya datorn, det blir säkert bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag åt Ben&Jerry's. Det hjälpte varken dator- eller viktproblemet, men jag blev lite gladare för en stund.

      Radera