2013-09-20

Swecon-programmet!

Programmet för Swecon 18-20-10 är uppe! Tre hela paneler får jag delta i, och det ser ut att bli intressanta diskussioner.


Urban fantasy (Panel), Fri 20:00 – Fri 21:00, Stora scen
  • John Berlyne
  • Marianna Leikomaa
  • Nene Ormes
  • Maria Turtschaninoff

    Hurra! Äntligen får jag åter delta i en panel med Nene. Senast var det i Lund 2012.
Finlandssvensk fantastik (Panel), Sat 17:00 – Sat 18:00, Lilla scen
  • Johan Anglemark (M)
  • Mia Franck
  • Hannele Mikaela Taivaissalo
  • Maria Turtschaninoff
  • Jenny Wiik
I traditionen från Tove Jansson och Irmelin Sandman Lilius har det kommit en rad unga fantastikförfattare i Finland som skriver på svenska. Fyra av dem samtalar med Johan Anglemark.

Ungdoms-SF & -fantasy (Panel), Sat 19:00 – Sat 20:00, Lilla scen
  • Maths Claesson
  • Peter Ekberg
  • Elin Holmerin
  • Eva Holmquist
  • Emily Ringborg (M)
  • Maria Turtschaninoff
Vad vill ungdomar läsa? Vilka recensioner får ungdomsböckerna? Respekteras ungdomsfantastik mer än vuxenfantastik?


Dessutom finns det massvis med paneler jag absolut vill lyssna på. Det ser ut att bli en jätteintressant con!

Mer info om årets Swecon Fantastica kan du hitta här. Visst ses vi väl där?


6 kommentarer:

  1. Och jag ska nog försöka gå på alla de där. I synnerhet den där mittersta.

    SvaraRadera
  2. Jag siktar på att gå på lördagen, det ska bli så spännande! Programmet ser riktigt intressant ut.

    Har du några tips till någon som går på sin första con?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad roligt att vi får ses! Jag skall försöka sammanställa några con-råd - fast jag är ju själv en con-novis...

      Radera