2013-09-29

Söndagslista

Lånar en såndära bloggfrågelista av Peppe. Känns lagom i bloggväg på en söndag.

Glädje: Trevligt besök på Slow food-marknaden i Fiskars. Fick med mig allt möjligt gott hem. Majskolvar, pumpa, honung, praliner, köttfärs av glad ekoko, landeskinka och semlekross.

Förväntan: Har nåt jag väntar på besked om. Fylld av förväntan.

Outfit: Just precis nu hängiga bruna verkkare, orange top och grå tröja (fin upptill tack vare Fiskarsbesöket men jeansen tar jag av så fort jag kommer in).

Jobb: Inget på en söndag. Men i morgon börjar en intensiv jobbperiod med sex dagar bokkalas, fem dagar skolturné.

Hopp: Att jag inte skall bli förkyld de närmaste två veckorna. Make that den närmaste månaden.

Träning: Faktiskt ja. Jag joggade.

Humör: Tillfreds. Utvilad, mätt och varm. 

Borde: Just idag finns inga borden. Medan jag, sonen & mormor besökte matmarknaden städade maken förrådet och satte upp en kökslampa som väntat där i ett år ungefär. Så nu är det mesta på borde-lustan gjort. Fast kanske kratta löv i trädgården?

Dåliga samvete: Fräste åt min mamma. Fy på mig.

Framsteg: E gör många framsteg språkligt. I dag under hemresan från Fiskars pekade jag ut några kor. Sonen som satt i baksätet och såg på de foton mommo tagit på marknaden sa "Hör du mamma, vi tittar på foton nu."

Vilja: Klara av den närmaste stressiga månaden med många resor utan att E lider för mycket.

Miss: En dam på marknaden visade upp en påse med torkade äppelskivor och jag sträckte genast fram en hand och plockade åt mig en skiva. Det var inte ett smakprov.

Ord: Igår sa E "villovägar".

Låt: A-Has Take on me fick mig att sprinta sista biten hem idag när jag joggade.

Saknad: Söstra mi.

Beslut: Vi kom just överens med maken om vem som för/hämtar E till dagis de närmaste dagarna. 

4 kommentarer:

  1. Mycket trevligt med lista. Och den där systersaknaden är tydligen universell.

    SvaraRadera
  2. Vet du, jag gjorde precis samma sak. Om någon räcker fram en öppen påse äppelchips är det naturlig reaktion. Och som de var goda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah, skönt att höra. Jag kände mig så... bufflig!

      Radera