2013-09-17

Skrubba eller...?

Inatt höll nån hysterisk ekorre i väggen mig vaken. Och hunden drömde och gnydde och vankade sedan oroligt av och an. Så: inte mycket sömn, och huvudvärk på köpet. Mosig i skallen är en underdrift. Jag bälgar i mig te och försöker sortera allt som borde göras. En tupplur ligger nog på schemat. Men jag undrar: skall jag tvätta fönster eller läsa manus...?

Det givna svaret är ju: läsa manus. Men. När det alltid är det givna svaret leder det till väldigt småfingerskladdiga fönster. Och smulor i alla kökslådor. Och ett badkar i ständigt behov av skrubbning. Nån gång borde man prioritera annorlunda. Väl?

5 kommentarer:

  1. Svar nä. Blunda. Eller skygglappar. Läs manus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låt bägaren(skitet) koka över sen när den gör det. Tills dess är du en fri kvinna.

      Radera
    2. Jag undrar om det inte kokat över redan för länge sen...

      Radera
  2. Fönster?
    Nä.
    Sov lite.
    Och läs sen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte tvättat - check
      Sovit - check
      Skall nu läsa!

      Radera