2013-09-19

Ocool

Idag är en sån där dag då jag tycker att alla andra skriver coolare bloggar än jag. De lever coolare liv och tänker djupare och coolare tankar. De bor i LA och träffar Val Kilmer, de uttrycker sig poetiskt och djupsinnigt, de har coola tv-jobb, de gör smarta och roliga podcasts.

Jag bor i en liten sömnig stad som Val Kilmer aldrig hört talas om, skriver om tecknade filmer och hushållsarbete, mitt jobb kan jag inte klaga på men just idag känns det inte särdeles glamoröst (regn, ensam med datorn, mumsar på salta nötter) och jag hör till dem som tänker att en podcast, det vore ju roligt att göra, men aldrig kommer mig för med. Och vad skulle jag ens tala om?

Lösningen är väl att sluta läsa bloggar för idag och istället läsa manus.

EDITED TO ADD: Och så folk som har nonchalant superdesignade snygga hem som detta. Mina IKEA-möbler kryper ihop och skäms bakom bergen av smulor och hundhår och fula plastleksaker.

12 kommentarer:

  1. Och jag tittar in på din blogg nästan varje dag för att du är så cool :-)
    Du skriver ju fina böcker.
    Och gör det du verkligen vill göra.
    Och inspirerar andra.
    Det är coolare än podcastar och valkilmrar.

    Jag sitter också ensam.
    Käkar nötter.
    Dricker te.
    Tittar ut på dimman.
    Översätter böcker.
    Jobbar på.

    Och tittar in på nån blogg ibland.
    Som en liten fikapaus på jobbet.
    Helst hos nån som jobbar som jag.
    För då känner jag mig som en del av ett coolt gäng :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kan vara vårt eget o-coola och därmed mycket coola gäng :-)
      Det var dimma i morse här också. Fast nu regnar det.

      Radera
  2. Åh, jag gillar verkligen din blogg! Hemtrevlig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! För det mesta är jag hur nöjd som helst. Idag var bara en sån där dag. Du vet.

      Radera
  3. Nu vet jag inte så mycket om ditt hem men din blogg behöver inte skämmas för sig och även om du inte skulle ha coolaste bloggen i Karis (jag vet mycket lite om konkurrensen) så skriver du vilket fall coolast böcker.


    U.J.

    SvaraRadera
  4. Hejhejhej, bara för några inlägg sen kom vi ju alla fram till att det är DU som lever drömmen! Har du glömt bort det nu ren?! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know I know... Fast man kan ha ett drömjobb och ändå känna sig ohipp.
      Men mest var det en av de där dagarna då man bara känner sig fel, och sen efteråt skäms över att man gnällt.

      Radera
  5. men du är ju proffsförfattare som träffar andra kändisförfattare! Dessutom lär du folk skriva böcker och har en rolig blogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet. Jag hade en svag dag igår. Vi skall ju tala om de mörka sidorna också...
      De andra författarna jag får lära känna hör definitivt till yrkets perks!

      Radera
  6. Men du, coola författaren ju! Och syr klänningar på löpande band.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nåh. Jag sydde fyra i våras. Sedan dess nada.

      Radera