2013-09-26

När man inte är i Göteborg

Vad jag gör medan ALLA ANDRA är på bokmässan i Göteborg:



  • Tar itu med omskrivningarna av Nummer fem
  • Städar huset
  • Går på skördefest på dagis
  • Städar dagis
  • Går på zumba
  • Drömmer om att ha tid att genast börja med den där nya idén som gror i min skalle (nu måste jag redan döpa den i taggarna, det får bli retro-historien för jag vet inte i vilken ordning alla dessa olika projekt blir av)
  • Handlar mat
  • Köper fodrade gummistövlar åt sonen
  • Bloggar

9 kommentarer:

  1. Ja jag är inte där och det är nog helt ok, för a) får huvudvärk på enorma mässor, b) genomlever årtiondets värsta förkylning och skulle jag vara på väg skulle jag ha ångest nu över hur sjuk jag är och inte veta om jag ska avboka eller inte c) har aldrig varit där så vet inte vad jag missar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mässhuvudvärk är hemskt! Jag drabbades i fjol. Inget hjälpte. Usch.

      Radera
  2. Jag är inte heller där. Men vad är väl en bokmässa i Göteborg...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört om den dån gång. Det är säkert inget speciellt. Alls...

      Radera
  3. Jag har tröstat mig med att läsa broschyren för Helsingforsmässan. Inte riktigt samma.

    SvaraRadera
  4. Men du kommer väl ditt nästa år med två böcker. (Okej, utgivsningsplaner... vem vet, men omöjligt är det väl inte.) Det blir awesome.
    Och så blir det rätt mycket Boardy. Själv har jag - mässfantatiker som jag är - inte varit där på ett par år nu men nästa år ska jag nog se om jag kan tjata mig till ett dagsbesök. Det kan nog vara rätt skönt och avslappnande efter att ha punktmarkerat två barn i ett halvår.

    Vilken sorts pass har inbjudna författare vad gäller tillgång till seminarier etc förresten?

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förlaget är noga med att påpeka att de inte ger ut mer än en bok per år av mig :-)

      Min, ganska begränsade, erfarenhet är att inbjudna författare får gå obegränsat på alla seminarier osv.

      Radera
    2. Tråkigt, men då har du ju en bok tillgodo om du vill ägna ett år extra åt ditt 3000-sidors-epos.
      Alternativt får du väl skaffa en pseudonym som andra väldigt produktiva författare.

      U.J.

      Radera