2013-09-30

Mild panik

Vi har ju sällan bråttom på morgnarna. Jag skall jobba men behöver inte vara på nån viss plats nån viss tid, så våra morgonritualer kan skötas i lugn och ro då jag för sonen till dagis. Men idag hade jag ju faktiskt en tid att passa, vilket var ovant för oss båda. Precis när vi skulle klä på ytterkläderna kom jag på: han måste ju på pottan först!

Det gick han med på, utan större protester. "Mamma inte titta", sa han. Nejnej, du får vara ifred. Jag tog på kappa och skor medan han skötte sitt i badrummet. Sedan kommer han springande, stolt som en tupp. Utan en tråd på kroppen. "Titta mamma, nakupelle!"

DEN känslan.

2 kommentarer:

  1. Hej, vilken mysig blogg, hittade den precis! =) Hade gärna läst vidare, men det kan jag ju inte just precis nu, för barnen måste i säng. I och för sig är de helt nöjda och skulle förstås gärna se Harry Potter-filmen till slut, men då blir det ju morgonkaos hos oss också imorgon bitti, och det vill jag icke... Återkommer alltså!

    SvaraRadera