2013-09-20

Jag, en världsvan diva

Idag har jag skärpt mig och är ganska nöjd med min lurviga lilla blogg och min småstadstillvaro. Jag menar, idag skall jag leva vilt och galet, hämta barnet tidigare från dagis så vi kan fara på HÖSTMARKNAD i Ekenäs! Woo! Party time. Det är årets evenemang, har jag förstått. Lokalradion rapporterar ju live därifrån vareviga dag. Det regnar också, för riktigt maxstämning.

Före det skall jag boka flygbiljetter online - det känns alltid lite världsvant - till Lund, dit jag skall på en nordisk konferens om läsfrämjande. Jag har till och med blivit Finnair Plus-medlem, så nu samlar jag flygpoäng. Hur debonnair* som helst. Snart är jag som Clooney i filmen Up in the Air. Och! Glamour skall det bli idag också. Gratis facial på Salong Wellness idag! Såg ett erbjudande i tidningen förra veckan och nappade genast. Gratis lyx är aldrig fel!

Om jag bara kunde klämma in lite Val Kilmer också skulle detta ju vara en helt perfekt dag. Kanske han är på höstmarknaden?


* Hur är det möjligt att detta ord inte finns i SAOL? Nu vet jag inte om jag skall stava det debonnaire eller debonair eller...

4 kommentarer:

  1. Det ska alltid regna på Höstmarknaden i Ekenäs. Det ska regna så man är blöt i ansiktet. Man ska frysa. Förr skulle man också äta (torra) kringlor. Hmm, jag vet inte, det är en brist hos mig, men where's the party? Eller jo, jag vet vad det roliga är. Men det blöta? Uff. Urk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Med liite liite tur regnar det inte... Ta i trä.

      Radera
  2. Ingen Val Kilmer på marknaden men överraskande goda vårrullar. Ångrar intensivt att jag endast åt tre, borde ha köpt med hem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar alltid äta vårrullar där! Bra att veta att det funkar i år också.

      Radera