2013-09-25

Ingen vanlig onsdag

Idag har varit en bra dag. Jag har fått styrsel på mycket som planlöst skvalpat omkring i skallen på mig. Jag var på manusmöte med bästaste redaktörn på bästaste cafét och fick en ny omgång kommentarer på texten. De var av den där bra sorten där jag genast fattade varför detta måste ändras och åtminstone delvis redan kan börja skönja hur jag skall gå tillväga. Men en del klurande blir det också. Dessutom fick jag bolla idéer för kommande projekt med redaktören också och det kändes väldigt bra.

Ett av mina favoritställen i Helsingfors.

Sedan lunchade jag med fina skrivande vänner och insåg att jag i en av dem har en mycket bra resursperson för just ett av de kommande projekten. Nån som kan tipsa mig när det gäller research och peka mig i rätt riktning. Hurra! Nu känner jag mig riktigt ivrig över att ta itu med den idén. Fast det finns en del texter som måste bli klara först.

Sen köpte jag den här fantastiska anteckningsboken på Pocket Shop och där jag träffade trevliga bokbabbel-Jessica. Med andra ord: en bra dag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar