2013-09-18

Hur man löser hushållsproblem

Vid frukosten såg E sig omkring i köket. "Huset ganska råddigt. Mamma måste cleana lite."
Det såg verkligen ganska råddigt ut. Kladd och klott från äppelmoskoket igår. Burkar framme. Odiskad moskastrull. Diskmaskin som stod öppen och borde tömmas. Jag suckade och tänkte att nu blir det inte jobbat idag heller för att jag börjar med hushållsarbete istället.

Tills jag kom på en lysande idé.

Jag for till mitt ypperliga arbetsrum istället. Problem solved!

6 kommentarer:

  1. Så gör jag.
    Går till jobbet.
    Som ligger i samma hus som det stökiga köket.
    Men när jag har stängt dörren till arbetsrummet tänker jag inte mer på kök och sånt.
    Det är roligare att jobba :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men om man har kokat äppelmos får man tillräckligt med husmorspoäng för att låsa upp sin fotboja.

      Radera
    2. Det ÄR roligare att jobba! Jag har bara så svårt att släppa allt det tråkiga som jag tycker "måste" göras först. Därför är ett arbetsrum en god bit hemifrån bra för mig!

      Radera
    3. Och Minna, det har du så rätt i så! Jag till och med torkar äppelskivor i ugnen också...

      Radera
  2. Det man inte ser finns inte.
    Och ja, dina husmorspoäng är nu så höga att du behöver inte städa förrän nästa månad. Kan i och för sig ta lite längre tid då när moset grott fast, men det ser du inte just nu.

    SvaraRadera
  3. Haha, jag vet hur det känns. Tänker att jag kanske blir mer hushållsaktig då jag "blir vuxen". När det nu sen händer.

    SvaraRadera