2013-08-20

Sneak peak på höstens program

Jag borde uppdatera min hemsida med höstens program, bygga en ny sida för finska Anaché, kanske uppdatera hela layouten. Men det tar tid, och just nu är det omskrivning som gäller. Så det får bli en liten puff för höstens program här på bloggen tills vidare.


  • 1.9. Medverkar i programmet Pia&Peter på Radio Vega kl 10-12. Tema: fantasi.
  • 30.9-4.10 är det de Ungas Bokkalas i Raseborg. Jag uppträder i Karis och Ekenäs lågstadier på måndag och tisdag, i Mikaelsskolan på onsdag och i Karis och Ekenäs högstadier torsdag och fredag. Pust!
  • Lördagen den 5.10 i samband med Bokkalaset i Ekenäs intervjuar jag Mia Franck om hennes bok Martrådar på Stadshuset (antagligen), tidpunkten ännu inte helt fastslagen. Dagtid i alla fall.
  • Vecka 41 blir det skolturné i Österbotten.
  • 17.10 evenemanget "Kärlekens ansikten" på Richardsgatans bibliotek kl 18. Övriga medverkande Riko Eklund, Martina Moliis-Mellberg, Kristina Weimer. Arrangörer Helsingfors Stadsbibliotek och Regnbågsankan.
  • 18-20.10 Swecon Fantastica 2013 i Stockholm!!
  • 24-25.10. Konferensen Unga läsare i Norden - Ett nordiskt perspektiv i Lund.
  • På Bokmässan i Helsingfors är mitt enda hittills bekräftade uppträdande den 27.10 kl 10.30 på KirjaKallio-scenen, då skall jag prata om finska Anaché.

OCH SEN PUSTAR JAG UT!!!!
(Och fortsätter skriva.)

4 kommentarer:

  1. Ja oktober. Hektisk månad är det. Men kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oktober - vi ses på andra sidan. Känns det som.

      Radera
  2. Ja, Barnens och de Ungas BokKalas förkortas BUK och är en del av Bokkalaset i Ekenäs, men BUK omfattar hela Raseborgs stad. Du har en stor "urakka" där! Och ja, på lördagen 5 oktober intervjuar /introducerar du debutanten Mia Franck i mysiga Gamla Stadshuset vid Rådhustorget i Ekenäs kl 13.30. Ni följs av karisbon Gungerd Wikholm som intervjuar dansken Kim Leine. Han är nominerad till Nordiska Rådets litteraturpris och mångfaldigt prisbelönt. Rekomenderar varmt dess båda program för ALLA! Följ med på Bokkalasets FB-sida.

    SvaraRadera