2013-08-13

Raj raj röj röj

Dagen har helt gått i städandets tecken. Jag kom igenom alla mappar och pappershögar i bokhyllan (alla de mest akuta, i alla fall) och fick röjt det värsta i den dammiga, proppfulla garderoben. Jag har slängt och slängt, mer brutalt än någonsin förr. Hittade alla anteckningsböcker från min tid på radion och bläddrade mig igenom idéer och intervjufrågor och blev nostalgisk. Det känns som en helt annan tid av mitt liv.

Sen slängde jag dem allihop.

Mappen med recept urklippta ur tidningar under sent 90-tal tidigt 2000-tal - allt bort.

Jag fick också äntligen urklippt mina gamla Volt-kolumner. I min tidigare lättja har jag sparat hela tidningarna och de tar ju sån plats. Nu är det ordning och reda. Nå, det finns många mappar ännu i garderoben, och ett par hyllor och lådor som måste röjas. Men nu känns arbetsrummet hanterbart igen.

I morgon börjar jag arbeta på riktigt.

Och ingen behöver vara mer på dagisinskolning längre - det har gått som smort. Sonen kom hem och berättade med lysande ögon vad de ätit - soppa! Bulle med socker på! Och när vi cyklade på gatan utanför vårt hus här på eftermiddagen sa han apropå ingenting: "Det var jättemysigt att sova inne i dagis."

Så jag kan pusta ut - det är klart att jag spänt mig för om det skulle gå bra. Nu kan jag lugnt koncentrera mig på mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar