2013-08-03

Minnet är mer hål än stoppning

Sonen har en cd-skiva med klassisk musik där bland annat filmmusiken till Harry Potter finns med. Och när jag lyssnade på den idag slog det mig plötsligt -

har jag sett den sista filmen?

Det är ju två år sedan den kom ut. Jag vet att jag sett ettan. Men såg jag någonsin tvåan? Jag kan för liv och pina inte komma ihåg!! Det är hemskt. Mitt minne är uselt. Jag har ju läst boken och sett trailern, så jag föreställer mig delar av den, men har jag faktiskt sett den? Nora? Hjälp!

6 kommentarer:

  1. Eftersom mitt minne är lika dåligt frågade jag min make som var relativt säker på att jag sett den på bio med dig. Testfråga; ser du framför dig Lupin och Tonks döda och håller tillbaka gråten med tanke på den föräldralösa gossen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan se den scenen framför mig - men är det för att jag läst boken, vet hur skådespelarna ser ut och har livlig fantasi? Jag vet inte... Vi får väl lita på Ste. Eller hyra filmen och se den tillsammans. Jag kan bara inte tro att du &jag skulle ha missat den?!

      Radera
    2. Jag är helt 100% säker på att jag har sett den på bio, frågan är bara med vem. Inte missar jag en sån film :)

      Radera
    3. Aha, OK! Då får jag försöka se den ensam och ta reda på om jag sett den eller inte.

      Radera
  2. Nåmen man kan ju alltid se den, eventuellt, en gång till. Sen har du sett den minst en gång.

    Fast Noras tips är fint också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det får bli omtitt nån gång. Men mitt usla minne skrämmer mig.

      Radera