2013-08-02

Lite sommarsummering

Igår kliade det lite i skrivfingrarna igen. För första gången på sisådär sex veckor. Det är ett gott tecken. Mina kreativa batterier var nog rejält tomma och behövde laddas länge, länge. Än är det en vecka semester kvar, och sonen och jag lämnar snart hus, hund och man åt sitt öde och gör Österbotten osäkert.

Det har varit en fin sommar så här långt. Jag är framför allt glad över att jag kunnat ge sonen en riktig hederlig nordisk sommar. Med blåbärsplock, vattenplask, traktoråk, hallonfest, vattenpölsplask, kajakpaddling och matning av lamm. Vi har varit ute mycket, inte sett på TV eller dator eller smarttelefoner utan ritat, läst och lekt. Oj så vi lekt. Han har gjort ett stort utvecklingssprång och pratar nu massor, ritar cirklar och skämtar som en annan ståuppare. Jag misstänker att utvecklingssprånget nog mycket kan ha berott på avsaknad av elektronisk entertainment.

Eftersom det ekat så sommartomt här på bloggen skall jag försöka kompensera med lite foton. Varsågoda. De är i helt slumpmässig ordning, midsommar och annat i en salig röra, och mest på mat och naturfenomen.

















4 kommentarer:

  1. Vad det ser underbart ut där på stugan!

    SvaraRadera
  2. Alla foton är inte från vår stuga, midsommarbrasan t.ex. var nära Tavastehus. Men det ÄR härligt på stugan!

    SvaraRadera
  3. Midsommarbrasa? Jag blev orolig att ni försökte elda upp bryggan. Men annars ser det ju väldans mysigt ut.

    SvaraRadera