2013-08-12

Lite Q&A

Eftersom sonen fortfarande sover och jag har ont i ryggen av att sortera i mappar och urklipp på golvet tar jag paus och svarar på Urbans Q&A från förra inlägget:

1. Är De Ännu Inte Valda borta från marknaden eller går den att få tag i någonstans?
DÄIV finns inte längre att köpa, förlaget makulerade de ex som fanns kvar. Men men, jag har vissa planer med boken... Det är allt jag säger just nu. Håll ett öga på denna blogg under höstens lopp för mer info!

2. Har du läst Hearns Japan-fantasy?
Jepp, det har jag. Jag tyckte faktiskt mycket om dem, även om det chockerade mig lite att hitta dem på barnboksavdelningen i det bibliotek som dåförtiden var "mitt". Böckerna innehåller en hel del grafiskt våld och lite sex men det sex som finns är t.ex. av incestuös art. Den ursprungliga trilogin är utmärkt, enligt min ödmjuka åsikt, medan de böcker Hearn skrev efter trilogins avslutande (jag har läst en, det lär finnas en till?) mår bäst av att insvepas i glömskans dimmor.
Jag hittade till min förtjusning en historisk roman av Hearn som jag inte kände till från tidigare på biblioteket i somras, Blossoms and Shadows, men jag har bara kommit en bit in i den.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för svar. Då har jag visst hopp om att det kan ordna sig med båda böckerna.

    U.J.

    SvaraRadera