2013-08-21

Lilla gladlistan

Idag är jag glad över stadens lilla, men välutrustade torg där man kan få underbara lokalproducerade grönsaker och närfångad fisk.

Jag är glad över att jag fått en så fin vän i stan också, som ordnar årliga fester dit vi blir bjudna :-)

Jag är glad att jag har en cykel, och är frisk, och kan cykla omkring i småstaden.

Jag är glad att sonen verkar trivas på dagis trots att det nog protesteras de flesta morgnar, "vill inte till dagis". Men när vi väl är där är det jätteroligt.

Jag är glad över att dagiset är så mysigt och fint, med egen kokerska som snabbt blivit Es favorit. Han älskar mat. Hon berättar hur han säger "ooo" när hon bär in maten och sen ropar "tack tack Vonne" in i köket.

Jag är fortfarande glad över robotdammsugaren som städar medan jag skriver.

Jag är glad över att solen skiner. Och att telefonens reparation verkar gå på garantin. Och att skrivandet går bra. Och över att jag har möjligheten att ta en tupplur mitt i arbetsdagen eftersom jag sov dåligt. Och över gäddan vi skall äta ikväll.

Vad är du glad över idag?

11 kommentarer:

  1. Jag är glad över höstfriden i huset. Över människor som älskar mej och säger det.
    Jag är glad över att jag är jag.
    Glad över solen och glad för att bönderna blir glada då de får skörda sina åkrar.
    Jag är glad för att en mamma i lekis ville låna mej en bra bilderbok som hon tänkte var precis som dom jag skriver och att den här boken kanske skulle inspirera mej.
    Att någon tänker sej nåt för nån annan.
    Och jag är glad över att jag handlade åt svärre igår och jag är glad över att hon sade "tack"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hurra för tackande svärre!

      Höstfrid är fint. Mer höstfrid åt folket.

      Radera
  2. Jag är glad över att ha vänner i stan som jag kan bjuda på fester :)
    Jag är glad över högsommarvädret, över ungar som kommer springande över gräsmattan när de ser mig komma från jobbet. Jag är glad över svärföräldrar som klipper gräs och lagar mat hos oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såna svärföräldrar kan man verkligen vara glad över! Nu skall jag cykla och hämta E på dagis, det skall bli roligt att höra vad de gjort idag.

      Radera
  3. Jag är glad över att vi har kunnat äta kvällsmat på terrassen två solkvällar i rad. Glad över att Edda är så nöjd och glad över att barnen trivs i skolan. Jag är också glad över att jag har gått sex kilometer och cyklat tre idag och att jag dessutom skrev ett kapitel text. Och glad över att du påminde mig att tänka på vad jag är glad över.

    (ps. vad härligt med E som tackar Vonne personligen för maten. Sånt gillar jag!)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med att de trivs i skolan är guld värt.

      Radera
  4. Det här var en skrivövning som heter duga.

    Jag är glad att jag fått lite ordning i mitt arbetsrum. Jag är glad att min fru gav mig kvällen ledigt från disk och sopbärande för att jag klarat en tuff barnläggning.
    Jag är glad att jag har energi och lite idéer om än inte särskilt mycket tid.
    Jag är glad att min dotter varje dag lär sig eller hittar på nya ord.
    Jag är orimligt glad och stolt över att hon numera tröttnar på Ipaden efter 5-10 minuter men däremot kräver minst två timmars läsning om dagen.(Sägs det, jag har inte varit hemma en hel sådan dag och tagit tid.)
    Jag är glad att jag är flexledig i morgon.
    Och någonstans är jag antagligen väldigt glad över det nya barnet som ska komma om ett par veckor, men det där är för knäppt så det väntar jag med tills jag känt efter om ett par år eller så.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är snart som ni blir fyra! Spännande tider.

      Det är så härligt när de börjar prata tycker jag. E och jag kan ju skoja och skämta nu, han byter ut ord i sånger och vi skrattar så vi kiknar. Och underbart att dottern din föredrar böcker framom iPad!

      Radera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det där sista var inte för att vara intressant utan för att min dator ville publicera samma sak två gånger.

      U.J.

      Radera