2013-08-22

Jobbfin

Jag duschar. Klär mig snyggt, i kjol och blus. Sätter på ett halsband. Torkar håret, sätter lite puder på näsan. Väljer de snygga ballerinorna, tar en tröja som matchar kjolen. Innan jag stiger ur bilen utanför "kontoret" applicerar jag lite läppstift.

Sen sitter jag ensam på mitt arbetsrum i sex timmar och jobbar. Vanligtvis träffar jag ingen annan människa under min arbetsdag. Ibland går jag ut och äter lunch och då möter jag ju några människor, men idag har jag med linssoppa till kontoret och skall ingenstans. Jag tycker ändå om att göra mig "jobbfin". Då känns det mer som att jag är på jobb, på riktigt, jag stramar upp mig och ser till att jag faktiskt jobbar och inte bara drischar.

Fast ibland är det skönt att stanna hemma och sätta sig framför datorn, oduschad och i pyjamas och morgonrock. Alla dagar är lite olika.

4 kommentarer:

  1. Kan ju va bra att vara beredd, man vet ju aldrig när man får oväntat besök.

    SvaraRadera
  2. Vad imponerad jag blir av att du gör dig fin för att skriva! /En som bruka sitta fulare än fulast oduschad i pyjamas, men däremot ibland gör sig fin efter jobbet. Men bara ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju långt ifrån alla dagar jag gör så. Men oftare nu då jag har ett arbetsrum utanför hemmet, det känns ju mer som "riktigt" jobb då.

      Radera