2013-08-30

Fru Fortuna är lite njugg men ändå

Jag blev tvungen att köpa nya dator. Men jag har lite tur också: det borde gå på hemförsäkringen, minus självrisk och en viss procent per år jag haft datorn (2½). Så det blev inte en enorm ekonomisk katastrof, bara en liten.
Min tur fortsatte. Jag fick en lapp i postlådan om att jag fått ett paket. När jag hämtade det i morse visade det sig vara från Arla Ingman. ?? Jag har väl inget med dem att skaffa??
Jo då. Fru Fortuna hade ännu en överraskning i beredskap. JAG HAR VUNNIT NÅGOT!



Uppenbarligen har jag nåt tag deltagit i en sån där tävling i butiken, ni vet, man fyller i en lapp och lägger den i en papplåda och glömmer sen alltihop. Och nu, lämpligt till hösten, får jag en kylkass och en picknickfilt! Woot!

Jag tror huvudpriset var nåt helt annat. Så om Fru Fortuna verkligen velat le mot mig hade datorn kunnat hållas hel och jag hade vunnit en resa till Aten. Eller nåt. Men man får väl vara glad för det lilla halvsmilet i alla fall.

I morse fick jag inte min Hbl utan Västra Nyland istället. Om det är ett utslag av fortsatt tur eller motsatsen får var och en själv avgöra.

2 kommentarer:

  1. Grattis. Nu pick nick. Det regnar väl? Fru Fortuna är på nåt vis ironisk.

    SvaraRadera
  2. Grattis! Här är det i alla fall rätt vacker väder än, så kanske du hinner utnyttja din fagra filt ännu denna sommar. Annars har du ju i alla fall något alldeles enastående trevligt att se fram emot nästa sommar!

    SvaraRadera