2013-08-12

Första arbetsdagen

Hurra, jag är på jobb!
Några timmar. Medan sonen sover tupplur.
Första dagisdagen gick finfint. Vi var där knappa tre timmar och E var mycket arg då vi skulle gå hem. "Så roligt!" sa han argt. Och ville ta leksaker med sig hem. Jag tror det skall gå bra det här.

Jag har startat hösten med att städa mitt arbetsrum. Jag minns när den nya bokhyllan i rummet hade böcker på två av sina 12 hyllor. Idag röjde jag så att alla de böcker som ett tag legat ovanpå bokraderna fick egna hyllor. Nu är det böcker på åtta av hyllorna, plus ovanpå hela bokhyllan. Och det är trångt. Jag måste sortera vidare men får göra det då sonen vaknat så jag inte skramlar för mycket. Nu skall jag ta itu med mejl å sånt.

1 kommentar:

  1. Härligt!

    Två Q&A (som det tydligen heter)som gott kan ligga långt ned i en låda ett tag men som jag och kanske någon mer skulle vilja ha svar på någon gång du har bloggtid över:

    1. Är "De ännu inte valda" borta från marknaden nu eller går den att få tag i någonstans? Den börjar ju bli ett par år gammal och det är ju inte dåligt att ha tre böcker på marknaden men lite synd är det. (Jag har funderat på att ge den i julklapp till en tjej i trappuppgången som brukar leka med/"passa" dottern och nog är i precis rätt ålder. Hon har finska rötter men känner typ bara till angry birds och möjligen mumin så DÄIV kunde nog vara ett bra ställe att börja knyta lite närmare band till landet.)

    2. Har du läst Hearns Japan-fantasy? ("Över näktergalens golv" etc). Jag håller på med ljudboken och vet inte vad jag ska tycka så jag tar gärna någon annans åsikt.

    U.J.

    SvaraRadera