2013-08-28

Adjö fagra skodröm

Så nu dog datorn fullständigt och kommer nog inte att återuppstå från de döda. Jag tror jag har backup på allt så det är ingen panik - menmen. Nu måste det då införskaffas ny dator. Med pengar som i detta konstnärshushåll nog inte finns. Telefonen min är fortfarande på reparation, och jag hoppas att det stämmer som de sa och att det går på garantin. Annars blir det gröt i några månader här hemma.

Caitlin Moran skriver i Konsten att vara kvinna att alla kvinnor behöver ett par gula skor, för de går med allt. Och jag har hett åstundat ett par sådana sen jag läste det. Men såna frivoliteter måste nog vänta. En författare klarar sig inte utan ett vettigt arbetsredskap, men utan gula skor kan man leva. En stund till, i alla fall.

6 kommentarer:

  1. Gula skor har jag tänkt klara mig utan ett bra tag till. Har ju rätt nyligen införskaffat det där författarredskapet (dator) samt redskap i övrigt (telefon) och nu är mitt konstnärshushåll så fattigt att uff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har klarat mig utan gula skor hela mitt liv, men nu när jag börjat tänka på dem så...

      Radera
  2. Jag ägde ett par gula pumps när jag var 19. De var läckra. Sedan den tiden har jag blivit så förnuftig, att uff. Och pensionärshushållet är inte heller rätta plånboken för lyxiga extraskor.
    Borde inte datorn också gå på garanti? Jag tycker den är så hemskt ny?

    SvaraRadera
  3. Mycket tråkigt. Det där om datorn alltså. Skor har jag inte riktigt förmågan att engagera mig i och jag har inte läst Moran ännu.

    Jag antar att du såsom terminalarbetande ställer höga krav på utrustningen men det kan ju ändå vara idé att kolla in här: https://www.inregodirekt.se/
    Min laptop kommer därifrån och är mestadels snäll och skötsam. I bästa fall sparar det både pengar och miljö. I sämsta fall är det åtminstone inte något särskilt dyrt misstag.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skall se vad datoraffärn säger idag, om det går att återuppliva min laptop eller ej. Håll tummarna...

      Radera