2013-07-01

Stiltje

Nu har jag haft en vecka semester. Och jag har inte gjort ett skvatt.

Jag har inte

  • Besökt Åba Medeltida marknad, vilket annars varit en årlig tradition
  • Flyttat till stugan vilket jag alltid gjort så här års
  • Läst
  • Rest
  • Skrivit
Makens amerikafamilj är i landet så vi har umgåtts mycket med dem. Och maken jobbar fortfarande, därav inget stugliv än. Men läsandet, till exempel, har ju inget med det att göra. Jag har bara liksom slutat försöka göra något alls, utom umgås med sonen. Och det har varit riktigt skönt. Igår fick jag dagspermission och åkte ensam ut till stugan, bara över dagen, och inte ens där läste jag en bok. Bara dagstidningen och så lite i makens nya manus. Mest bara låg jag och stirrade. Det var hemskt skönt. Jag är bra på att stirra.

Men på fredag börjar Finncon, och då skall det äntligen bli sprätt på mig!



(En sak har jag förresten gjort. Sett varenda avsnitt av den säsong av Biggest Loser som går just nu. Medan jag vräkt i mig choklad...)

3 kommentarer:

  1. Stirrande är en underskattad sysselsättning, och mycket avslappnande. Vilket ju passar bra med semester.

    SvaraRadera
  2. Bra att nån stirrar. Det behövs mer gloende här i världen. Helst just det där, stirra ut i luften. Och när ska man göra det om inte på sommaren? Fortsätt glo.

    SvaraRadera
  3. Jag är olympiskt bra på att stirra. Jag ligger i hårdträning, egentligen. World champion of stirring, that's me.

    SvaraRadera