2013-07-23

Koma

Ja hejhej, det är ju ganska tyst här på bloggen. Det beror på att jag äntligen hittat min sommarkoma. Dagar kommer och går och jag har noll koll på datum, hur många dagar som gått av semestern och hur många som är kvar. Har tagit några foton men orkar inte ladda upp några på bloggen. De föreställer ändå bara mat eller lekande barn. Jag har inte fått gjort nåt av det jag tänkt mig under sommaren hittills: ingen dinnerdejt med maken, ingen sommarteater, ingen paddlingstur, ingen roadtrip nånstans. Jag bara degar. Äter. Läser. Leker. Plockar blåbär. Äter dem innan de hinner bli till paj. Äter mer. Läser mer. Stirrar. Tänker absolut noll på skrivande och karriääär.

Det är bra. Hjärnan behövde uppenbarligen vila upp sig.

Sommarens ytterst förlegade lästips (jag menar att jag är några år sent ute, bakom alla andra, passé): Hilary Mantels Wolf Hall. Så jefla bra. Glad att det finns en uppföljare när denna tegelsten är slut.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Jaha, Urban. Du är hemlig nu. Så mystiskt.

    SvaraRadera
  3. Jag är hemlig. Jag önskar att jag därmed kunde sägas vara spännande.

    Jag såg igårkväll att hipsterprinsessgänget även gjort en låt där de välkomnade prinsessan Leia och eftersom det var du som fäste min uppmärksamhet på dem först tyckte jag att jag kunde tipsa om den.
    En minut senare såg jag att den var ganska gammal och att du nog sett den så jag tog bort den utan att inse att det skulle verka mer spännande än vad innehållet egentligen var.
    Kanske en läxa om att "inte visa monstret" i detta...

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag har sett den där de välkomnar prinsessan Leia till Disneygänget. Bra!

      Radera