2013-06-16

The Ocean at the End of the Lane

Så nu funderar jag på vilket det bästa sättet är för mig att understöda den kämpande unga författaren Neil Gaiman. Skall jag köpa hans nyaste bok som hårdpärm för 17e från Adlibris, eller vara sparsam och köpa den häftade för 10,40? Ljudbok kunde vara något för hängmattan, 21,90 och då är det författaren själv som läser. Har hört att han har en trevlig engelsk accent.
Han måste ha ont om stålar, den där Gaiman, för det finns också ett lite dyrare alternativ: En signerad special edition för 108.80. Kanske jag borde slå på stort och stöda honom i hans gryende författarskap på det viset.

7 kommentarer:

  1. Hehehe, tack för dagens skratt!

    // Alexandra (som velat kommentera på tusen andra av dina fina inlägg men som har en bångstyrog "smart" phone som vägrar ställa upp)

    SvaraRadera
  2. *bångstyrig förstås (point proven) :)

    // Alexandra

    SvaraRadera
  3. Vilken tur han har. När du vill ställa upp och understöda hans gryende författarskap. Det är ödmjukt och storsint av dig. Du går väl på det dyraste. Och får en opersonlig signering för jättemycket pengar.

    SvaraRadera
  4. Det ironiska i kråksången är att jag ju oavsett kommer att köpa boken... Men jag funderar på allvar mellan häftad och CD-bok.

    SvaraRadera
  5. Jag förhandsbeställde en signerad, inbunden (nej, inte den dyra varianten, det blev bara 30 dollar). Han ritade extra doodles i några av dem, det såg jag på twitter! Så jag hoppas ju att jag får en sån.

    SvaraRadera