2013-06-20

Sommarlovet börjar...

I morgon börjar sommarlovet. Sju veckor ledigt. I trädgården blommar pioner och syrener, dagliljor och blodnäva. Regnet trummar mot plåttaket just nu, men i morgon skall det bli sol.

Jag har förberett mig inför lovet genom att beställa The Ocean at the End of the Lane. Häftad. Och en billighetsupplaga av Jane Austens brev. Jag har massvis med olästa böcker. Jag skall till Muminland och Finncon, förhoppningsvis också till Åbo Medeltida marknad och till Svartå bibliotek för att samtala med Märta Tikkanen (30.7.!). Den närmaste tiden skall vi hänga med amerikasläktingarna, jag skall sy en prinsessklänning åt Es äldsta kusin och visa dem hur man firar en äkta finsk midsommar. Det skall bli sill, nypotatis, snålsoppa och kalleskaviarknäckebrödssmörgåsar i långa banor. Jag har försökt förklara för E vad sommarlov är, han har nog inte fattat det riktigt än.

Bloggen stänger inte men blir nog mycket sporadiskt uppdaterad den närmaste tiden. Ha en fin midsommar och en skön sommar allihopa!

1 kommentar:

  1. Yo. Om du tänker hänga här på Medeltida, så kan du ju höra av dej...

    SvaraRadera