2013-06-01

Sniff

Alltså, jag vet att det är fånigt att gnälla över en förkylning. Men när syrenerna blommar borde man inte behöva missa en enda timme av deras ljuvlighet. Dessutom var det här en ovanligt slug och listig förkylning som slog till inom loppet av två timmar - igår kl 14 mådde jag prima, kl 16 var jag helt täppt i näsan och hade ont i halsen. Inte skall det få gå till så! Det skall börja killa lite i halsen först så att man kan sätta in en motattack. Nu blev jag dundersjuk på en gång. Ligger i sängen och snyter ut hjärnan och på måndag skall jag dra skrivworkshop! Helsicke också.

6 kommentarer:

  1. Kom igen allihop:

    Soft kitty, warm kitty little ball of fur.
    Happy kitty, sleepy kitty pur pur pur




    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sheldon. Idag är det dag 2 i mörklagt rum medan äppelblom och värmebölja pågår där ute.

      Radera
    2. Pah, livet är alltid någon annanstans.
      (Jag tror faktiskt jag sjöng den för dottern under tandsprickningen härom veckan. Detta med att se nästan tre säsonger på någon dryg månad är kanske inte riktigt bra.)

      U.J.

      Radera
    3. Ja men försommaren är NU!
      Jag är i vill-inte -bli -tröstad gnällfas just nu.

      Radera
  2. På så vis. Då kanske (går)dagens dikt passar ganska bra trots allt:
    http://www.vandravagen.se/2013/06/larodikt-den-forsta-juni.html

    (Bloggen är min brors. Han är präst i en liten stad på Västgötaslätten.)

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fin dikt. Som ger mig ännu mera sommaråmgest!! Nu är det den tredje juni och jag är fortfarande sjuk, aaaaaaaaa.

      Radera