2013-06-11

Så här firar jag

Jag firade det positiva beskedet med att använda min dyrbara arbetstid (sonen är hos dagmamma bara 4,5 timmar) till en lång promenad med hunden runt Billnäs. Insöp syrendoft, lupindoft och allmän sommardoft. Njöt av att ha friska ben att gå med och en näsa att dofta med.




Plockade en jättebukett med lupiner med mig hem. Vem behöver importerade rosor?!


Sen lagade jag en jättegod lunch, en variation på ett Jamie Oliver-recept. Jag stekte baconbitar en stund, sen rörde jag ner hackad vitlök och färsk timjan. Strimlade nykål och stekte med en stund, hällde sen på en skvätt grönsaksbuljong och lät koka ca 5 minuter. Rörde ner kokt penne-pasta och åt med massor med nyriven parmesan. Gott!

På så vis firar jag en bokantagning. Living on the wild side... Jag tror jag ännu skall slå på stort och unna mig lite garn till en filt av virkade mormorsrutor! Eller är det att leva alltför vilt och farligt?

1 kommentar:

  1. Grattis Maria :-)
    Garn låter vilt och farligt men fira på, fira på ;-)

    SvaraRadera