2013-06-10

Finncon-programmet

Jag är mycket stolt och ivrig över att få presentera mitt Finncon-program för i år! Jag deltar i följande diskussioner:

Fantastinen Suomi (Pannuhalli fr 13-14)
Sini Neuvonen (PJ), Annukka Salama, Elina Rouhiainen, Maria Turtschaninoff
Kuinka Suomi toimii tapahtumapaikkana fantasiassa? Kuinka fantastinen Suomi luodaan?

Fantastik på båda sidor av Östersjön (Watti-Kela fr 15-16)
Ben Roimola (PJ), Sara B Elfgren, Mats Strandberg, Hannele Mikaela Taivassalo, Karin Tidbeck, Maria Turtschaninoff
Deltagare byter erfarenheter som fantastikförfattare på båda sidor om Östersjön.

Finlandsvensk fantastik? Ja tack! (Watti-Kela fr 17-18)
Ben Roimola (PJ), Mia Franck, Hannele Mikaela Taivassalo, Maria Turtschaninoff, Jenny Wiik
Fyra finlandssvenska författare presenterar sina senaste böcker och diskuterar författarskap
överlag.

Question of YA (Puristamo lö 11-12)
Sara B. Elfgren, Magdalena Hai, Jukka Laajarinne, Mats Strandberg, Maria Turtschaninoff
Why YA? What is YA nowadays? Why is it so popular right now? For whom is it meant? Where is it going to? What next?


Titta titta - Karin Tidbeck! Sara och Mats! För att inte tala om våra finlandssvenska fantastiker - Mia, Jenny och Hannele Mikaela. Gissa om jag är full av förväntningar!
Jag har förstått att programmet är spikat till 99%, så vissa förändringar kan fortfarande förekomma. Det har redan skett några sen jag fick förfrågningarna om div paneler, bland annat skulle en författare delta i YA-diskussionen som nu inte gör det. Jag har redan börjat läsa hennes bok och jag ångrar det inte trots att jag nu inte får diskutera med henne - boken är mycket speciell. Mer om den senare. Det jag nu borde försöka hinna läsa är mina finska kollegers böcker - jag är, som jag erkänt tidigare, skamligt oinsatt i finskspråkig fantastik.

Men alltså: FINNCON! Se till att inte missa det! 5-7.7. på Kabelfabriken!

3 kommentarer:

  1. Tänkte inte missa. Nä nä. Lovar. Kommer nog.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå jag hoppas det. Eftersom du skall delta.

      Radera
  2. Aaaah! Om man får använda det slitna uttrycket "peppen" så är det lämpligt just nu!

    SvaraRadera