2013-05-29

Ut i vida världen

Manuset är utskrivet. Snart åker det ner i ett kuvert och sedan vidare till en postlåda.

Vad gör man sen? Skåla känner jag inte för att göra förrän jag vet vilket dess öde blir. Det känns, som alltid, som att sända iväg sitt lilla barn ut i stora världen. Inget man alltid är odelat glad och lättad över. Nervös är ett ord som dyker upp men som jag försöker jaga bort.

Jag tror jag skall köpa några blommor till trädgården. Och kanske äta en glass i eftermiddag, som ett lite försiktigt firande. Men i övrigt: fortsätta skriva.

5 kommentarer:

  1. Fira lite och fortsätt skriva!
    Jag har en intensiv jobbdag framför mig (och lite bakom) och hoppas kunna avsluta den på samma sätt som igår: i hängmattan med min Morsdagspresent (Anaché) :-) Om vädret tillåter ligger jag där klockan sju ikväll.

    SvaraRadera
  2. Låter som om du har en ganska trevlig kväll framför dig :-)

    SvaraRadera
  3. Ja. Och regnar det blir det kökssoffan :-)

    SvaraRadera
  4. Å andra sidan kan det vara bra att skåla direkt för allting för säkerhets skull liksom. Ifall nån börjar hälla bitter kalk över en sen. Inte för att jag tror det. Men vill uppmuntra till skålande bara. I tid och otid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar i allmänhet alltid ut glädjen i förskott - för säkerhets skull. Men nu känner jag mig mest matt. Ett litet glas rosé intogs dock på verandan.

      Radera