2013-05-01

Upp till bevis

Nåja. Nu blir det intressant. Jo Walton skriver på sin blogg att hon kan skriva 10 000 ord på vilken historia som helst - sen blir det upp till bevis. Lite så känner jag också. Hittills har det gått ok, men det har rullat på i nåt slags galet rus och jag har planerat väldigt lite. Till exempel vet jag fortfarande inte rikitgt vad det är antagonisterna vill, och nu börjar jag komma till en punkt då jag snart måste veta det. Så nu är jag nyfiken på hur mina sista två skrivdagar här i Visby kommer att  gå.

Dessutom har jag inte riktigt varit snäll med mina axlar och händer, jag kände det igår. Jag körde verkligen slut dem så att jag inte ens kunde blogga, och det värkte en hel del i händer och armbågar i natt. Jag måste vara lite mer försiktig. Jag skall inte ha som mål att skriva 4000 ord idag, om inte annat så för kroppens skull.

Dessutom är det riktigt vackert väder idag. Sol och inte så blåsigt som det varit den sista tiden. Så trots den där begynnande förkylningen skall jag nog ut och njuta. Jag åker ju hem på fredag... Buhuu.


Mur i kvällssol, snart lämnar jag dig.

2 kommentarer:

  1. Ett litet gott råd från en som vet. Använd din telefon som varningssignal. Kliv upp en gång i timmen. Gå fram till fönstret, knyt och slappna av i händerna, rulla axlarna. Whatever du gör. Låt det ta 1 minut. Sätt dig igen. Även om du kommer av dig mitt i meningen. Do it. Inse att kroppen kräver sitt. Alltid kroppen. För annars skriver du ingenting. Hellre 1 avbrott i timmen än 10 veckor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har till och med googlat rörelser att göra för händerna. Har gjort dem, vad mer är. Men en gång i timmen, japp. Skall stiga upp nu med en gång, det är nog en timme sist.

      Radera