2013-05-17

Back in business

Förkylningen biter sig kvar, men nu har jag klarat av skolbesöken utan att helt tappa rösten eller hosta lungorna ur mig, så nu vågar jag sätta mig med omskrivningen av manuset igen. Jag är så ivrig! Det känns härligt att tro på det. Härligt att ha fått lite nytt perspektiv tack vare min superba testläsare. En testläsare skall göra just det hen gjorde: stryka lite medhårs, berömma, och sen peka på det som inte funkar. Då kan såna här känsliga själar som jag ta till mig kritiken :-)

Jag måste bara passa på och berömma eleverna i Winellska innan jag sätter igång och jobbar. Igår hade jag dem att göra skrivövningar, och det är sjukt hur kreativa de är. De skulle skriva en text om något de hade på sig som var magiskt och jag fick höra om magiska strumpor som gav bäraren en förbindelse med den som bar det udda parets andra strumpor, magiska kontaktlinser som gav bäraren förmågan att se andar, skor som magasinerade glädje och mycket annat. Jag fick till och med lov att stjäla en av elevernas idéer (från mitt förra besök). Så inte bara kreativa, utan också generösa!

2 kommentarer:

  1. Sånt där är ju hur fint som helst, med de magiska persedlarna alltså. Och stöld. Ännu bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men man måste nog fråga först. Innan man stjäl andras idéer. Du känner annars eleven ifråga :-)

      Radera