2013-04-24

Solen försöker stjäla arbetsmoralen

Dagens vy:


Sol och fint och hemskt mycket svårare att hållas inne och arbeta. Speciellt som de lovar regn till ikväll. Men jag måste vara sträng med mig själv. Jag plöjer igenom krångelmanuset och det går ganska bra. Det är inte så uschligt i alla fall. På sina ställen går det lite fort, speciellt mot slutet (det brukar det göra i tidiga versioner av mina manus). Men det går att fixa. Och tyvärr hittade jag en sak i slutet av A Hat full of Sky som är väldigt lik en sak som är tema i detta manus. Men det kan jag inte göra nåt åt.

Så jag fortsätter jobba. Men efter lunchen får jag gå ut en sväng. Nu slåt klockan i domkyrkan tio, dags att stänga datorn och dra fram pappersbunten igen.

2 kommentarer:

  1. Bra! Jobba på. Kan ju vara vått senare, men det ger ju också stämning om du går omkring ute då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har vinden lagt sig och det är ganska varmt ute. Men jag tror jag jobbar vidare, hellre än går ut. Ändå. När det en gång går bra, så!

      Radera