2013-04-29

Skrivrapport

Ord hittills idag: 1716

Sammanlagda antalet ord: 4536

Det har gått mycket långsammare idag. Dessutom är som sagt 800 faktamässigt helt fel, och måste antagligen strykas/skrivas om, men jag vill inte göra det nu får då tappar jag sugen.

Berättelsen blir väldigt annorlunda mot vad jag tänkt mig. Hela karaktärer faller bort för plötsligt är de inte viktiga för storyn mera. Huvudpersonens motiv visar sig vara helt andra än vad jag trott. Historien blir mycket mindre beskäftig än den var då jag skissade på den i min anteckningsbok och mycket mer... allvarlig. Men det är ju bra. Tror jag.

Idag är en regnig och kall dag, så för en gångs skulle frestar inte Visby ut mig. Det kan hända att det blir mycket mer skrivet idag. Men jag måste ut också, för igår var jag ute i två långa etapper och fick mycket motion och frisk luft, och med ens sov jag ordentligt på natten för första gången på - ja, evigheter. Knepet tycks vara att jag måste trötta ut mig fysiskt först.

2 kommentarer:

  1. Nä inte ändra de 800 faktafelorden. Det gör du ju sen. Skriv på bara. Mer faktafel och sånt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli! Massor av faktafel coming right up.

      Radera