2013-04-24

Minibok

I Pocketshopen på Arlanda hittade jag förresten en äkta pocketbok. En som ryms i jeansens bakficka.



Och nej, det är inte en förkortad version. Det är hela romaner som säljs så här. Hemligheten ligger i pappret: det är bibelpapper! Tunt som bara den. Man får nog ha skarpa ögon ändå - det är rätt liten stil och jag håller boken nära ögonen då jag läser. Men för nån som alltid vill ha en (äkta!) bok i väskan är det här en ganska revolutionerande uppfinning. Mer än e-boken, tycker jag.

3 kommentarer:

  1. Jo ganska liten, men inte så liten som min minsta bok :) http://www.boktjuven.com/2013/03/har-du-en-mindre-bok-jag-ska-du-far-10.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad underbar den är! Visst har jag dockskåpsböcker, men inte så DÄR små!

      Radera
  2. Jag har precis läst ut Betvingade i det där underbara formatet. Det gick så bra så. Dom tunna papperen funkar bättre än man tror. Mer såna!

    SvaraRadera