2013-04-26

Färdig

Idag gjorde jag det.

Skrev ut manuset och sände iväg det till en betaläsare. Jag påbörjade arbetet med den här texten, "nummer fem", i januari 2012. Jobbade intensivt med det fram till slutet av maj 2012, körde fast. Återupptog arbetet i februari i år och har jobbat med det fram till nu.

Jag brukar ha bearbetat ett manus mycket mer än så här innan jag låter någon annan läsa det. Men med just detta manus vet jag att jag nu inte kommer längre på egen hand. Så. Nu följer andlöst spänd väntan.

Jag tror att det inte blir mer jobb idag. Det regnar. En perfekt dag för museibesök. Som barn kallades jag av några familjebekanta för "museiatleten". Jag älskar museer. Men Fornsalen öppnar först elva, så jag får vänta. Läsa lite Ormringen (jag tror jag ger upp med Sanderson, mer om det senare), äta en tidig lunch. Ikväll blir det kanske Iron Man 3.

Men i morgon. I morgon börjag jag skriva något nytt.

4 kommentarer:

  1. Visst är det spännande när man väntar in svar från testläsarna. :D Just nu sitter jag fast i redigeringsfasen. Vissa dagar är jag full av energi, andra slutkörd.

    Titta gärna in på min Fb-sida
    www.facebook.com/forfattardrommar Jag har en tävling där med dragning i morgon. Man kan vinna fina ringar. Välkommen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu får jag bara försöka låta bli att varje dag tänka på att nån läser min text... Lättare sagt än gjort!

      Radera
  2. Du återkommer väl med rapport om Iron Man 3? Är rätt nyfiken på ifall det är nåt, när det nu är nummer tre blir jag lite misstänksam av mig.

    Och bra du, kör hårt med nytt projekt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rapport, absolut! Och om Sanderson, också.

      Radera