2013-04-09

Dagens plus och minus

Minus:

  • Sonen är hemma med snuva och öroninflammation. Han är retlig, jag är trött efter att ha vakat med honom. Inte en bra kombo.
  • Jag fick knappa två timmar arbetstid på morgonen (farmor barnvakt). Åkte till arbetsrummet för att läsa den finska översättningen av Anaché. Väl här upptäckte jag att jag glömt manuset hemma.
  • Jag håller själv på att bli sjuk. Om två veckor skall jag flyga till Visby. Inte bli sjuk nu...

Hittills är plussen delvis från igår, men:
  • Jag fick en väldigt fin lunch med skrivande väninnor igår.
  • Jag pratade igår kväll inför Grankulla litteraturcirkel som var en mycket trevlig grupp och det blev ett fint samtal.
  • Jag fyndade denna pärla för 50 cent. Den till och med doftar som gamla böcker skall!
  • Jag blev i ett mejl idag kallad "en av de mest pålitliga personer jag vet". Det gjorde mig jätteglad!
  • I morgon kommer Mia Franck och hennes roman Martrådar på besök till min blogg! Missa inte det!

4 kommentarer:

  1. Den där boken! Bara titel och omslag gör ju att man blir helt salig. Vad står det i den? Och vad ska du göra, ska du prova dig fram inom vetenskapen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är full av experiment man kan göra själv, och historia som Benjamin Franklin och hans drake (det är en amerikansk översättning). Och lite säkerhetsföreskrifter om hur man skall vara försiktig med elektricitet.

      Jag skall läsa och bli inspirerad!

      Radera
    2. minna Lindeb9 april 2013 10:59

      Vi har av dom där pärlorna. En bok om ljuset där mor kokar nåt vid spisen och far med pipan i munnen förklarar för ett barn varifrån ljuset kommer...
      Och här är det också tjockt i huvudet av snuva och feber och inte blir man varm av snö inte.
      Men efter nio veckor börjar sommarens första simskola, så inte ska vi klaga, vi som redan kan simma.

      Radera
    3. I den här får mor också vara med och göra experiment! Och det känns väldigt fräscht med lika många flickor som pojkar på pärmen, gör det inte?

      Snart kan vi alla simma i snöslask.

      Radera