2013-04-23

Dagens bilder

Regnet upphörde och jag gav mig ut i blåsten. Gick dit fötterna förde mig. Förssökte ta lite andra fotografier än sist.

 Här köper jag min mat. Bara en sån sak...


Jag har en stor svaghet för dörrar och portar.

Lite modernare hus än jag brukar fota i Visby, men vackra ändå.


Paus på café Rum för resande. Jag har tänkt leva lite hälsosammare här i Visby men en saffranspannkaka med salmbärssylt bara måste jag ju unna mig. Man är väl på Gotland.


Almedalen.


På Almmedalsbiblioteket hittade jag en bekant! Se uppe t.v. och nere t.h.


Sen måste jag ju ut på jakt efter mer bekanta...


Och så äntligen: havet.



Ett vintergrönt tträd med tillhörande dekorativ pump. Lagerblad?




På bibban plockade jag med mig två böcker. Den t.v. handlar delvis om Visby. Och så tyckte jag att jag borde bekanta mig med nåt av Sanderson, så mycket som jag lyssnar på Writing Excuses.


10 kommentarer:

  1. Du gör nog ditt allt för att få oss andra gröna av avund. Här regnar också, men det är annars det enda som är likt Visby...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hör du, det är nästan så jag blir avundsjuk på mig själv. Hur bra kan man ha det?

      Radera
  2. Har också tänkt på att borde läsa Sanderson. Skaffade en Wells bok nyligen. Väldans lika tänkt där om writing excuses-läsning.
    (Märker du att jag inte alls säger nåt om dina bilder av rundvandring?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nå du får säga vad du tyckte om Wells så säger jag vad jag tyckte om Sanderson!

      Bilderna behöver ej kommenteras. Jag vet vad du tänker ändå :-P

      Radera
  3. Jag har aldrig varit till Visby eller Gotland överhuvudtaget. Men när jag läser här och ser bilderna börjar jag överväga att flytta dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gick förbi en fastighetsförmedling idag och såg på lägenheterna de hängt upp reklam för i fönstret en låång stund...

      Radera
  4. Hur mysig kan en stad vara!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är som att gå omkring i en sagobok. Dessutom är alla så himla vänliga och trevliga.

      Radera
  5. Åh, nu längtar jag till sommarstugan. Gotland är för mig som luften jag andas - livsnödvändigt. Synd att det nästan är 3 månader innan jag kör i land.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommarstuga på Gotland... Jag kan tänka mig att det är paradiset.

      Radera