2013-04-25

Bilder från hög höjd

Det är en förunderlig plats, detta. Jag har nästa fått pli på hela manuset nu, och jag tror att det helt och hållet är Visbys förtjänst. Jag kan plötsligt se texten som jag inte kunde hemma. Lite finputs ännu, dubbelkoll av saker som konsekvent stavning av vissa ord osv. Och sen - sen får jag börja på nåt nytt!

Jag jobbade duktigt hela morgonen, och efter lunchen packade jag picnic och gav mig ut i solen. En del moln hade uppenbarat sig men jag lät inte det hindra mig. Dessutom blåste det mycket mindre än hittills. jag gav mig av längs Hälsans stig. Det var färre blåsippor än det var när jag gick samma stig för tre år sedan, och en endaste vitsippa, jämfört med de blomhav som mötte mig då.



Jag avvek från stigen när jag hittade en ny stig, en som ledde mig upp på en hög höjd med vidunderlig utsikt. Där passade jag på att inta min baguette och den kvarlämnade vinskvätten från igår. Och ligga en stund i solen.




Vägen hem var mycket längre än jag tänkt mig och jag var ute över tre timmar, vilket var en chock för kroppen efter vinntern. När jag kom tillbaka var jag så ohyggligt trött att jag somnade och sov som en sten i två timmar. Nu är klockan halv sju och jag är vrålhungrig. Skall se om Bakfickan har nåt gott att erbjuda, för jag har ingenn mat hemma och orkar inte både gå och handla och laga mat. Sen tror jag att jag har goda chanser att få se en fin solnedgång, det är än så länge ganska klart. Då skall jag gå ner till havet igen, sitta på en bänk och njuta.

Det känns lite som att vara nykär, att vara här. Jag bara ler och äter. :-)

1 kommentar: