2013-03-14

The Dream Dress

Klänning nummer fyra är klar. Och jag är så stolt.






Jag har haft roligt medan jag sytt, för första gången på många år. Jag har insett att jag kan mer än jag tror. Att jag kan lösa problem som uppstår, helt på egen hand. Ingenting gick riktigt åt skogen, modellen passar och storleken blev rätt. Jag älskar verkligen den här modellen. Jag insåg dessutom att jag har en riktig tyllunderkjol, sydd för en långklänning jag inte längre ryms i. Så den kan jag korta av och använda till den nya klänningen för den där riktiga 50-talslooken.

Jag kan knappt vänta tills jag får börja på nästa klänning!




P.S. Dödade jag bloggen med mammaskrytinlägget? Jag har inte fått en enda kommentar sen dess...

16 kommentarer:

  1. Den blev jättefin och passar så bra på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag är mycket, mycket imponerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Peppe! Jag är allt lite imponerad själv...

      Radera
  3. Duktiga du! Imponerande.
    Och nä, inte dödade du bloggen med mamma-skryt. Skryt på bara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!
      Då skall jag fritt skryta även i framtiden.

      Radera
  4. Den blev ju jättefin! Halsringningen perfekt! Och det behövdes dubbla delar för kjolen? Den ser inte alls för vid ut, snarare perfekt. Huisigt! Jag är också stolt över dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, dubbla delar. Jag är faktiskt mycket stolt över den egendesignade halsringningen!

      Radera
  5. PS. Kanske din tur att börja sy åt mig...

    SvaraRadera
  6. Så fin! Och jag är bara lat med att kommentera så där i allmänhet, det har inte att göra med ditt mammainlägg. (Som vår rådgivningstant sa en gång: vem annan skall skryta på barnen om inte barnens egna föräldrar ens gör det.
    Just det.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det! Mycket bra sagt. Jag skall skryta på.

      Radera
  7. Dessutom är bild nr 3 en mycket bra bild också! Hälsa herr fotografen det.

    SvaraRadera
  8. Åh åh ÅH! Vad du kan! Grymt impad + avis.

    SvaraRadera