2013-03-31

Mellanrapport från påskstängd blogg

Saker jag gjort hittills i påsk:

Begrundat varför någon som Neil Gaiman sålt sin själ till BlackBerry.

Läst massor så här långt: Min första positiva Terry Pratchett-upplevelse (The Wee Free Men), Gail Carrigers Själlös, Barbro Lindgrens Hälsningar från lilla Sparveln, Guy Gavriel Kays Offerträdet (hittills påbörjad).

Åkt skidor för första gången på omkring 20 år. Utan att ramla omkull!

Börjat planera fantasyskrivworkshopen i juni.

Varit ute i solen varje dag.

Tvingat något motvillig son att påskpyssla.

Fått sovmorgon varje dag i och med att överjordiskt snälla mormor tagit nätterna med barnbarnet!

Sluppit laga mat en enda gång.

Ätit mer än lovliga mängder choklad.

4 kommentarer:

  1. För att vara stängd är den här bloggen väldigt aktiv. Bra.
    Och den där sista punkten känns väldigt bekant. Uff.

    SvaraRadera
  2. Trevligt att påsken varit glad.

    Nu känner jag igen att jag inte har någon koll. Vad har du för belägg för att NG sålt sin själ? Saknar han plötsligt skugga? Har han blivit oförklarligt rik? Ryggar han tillbaka vid åsynen av vitlök, krucifix eller smartphones och surfplattor av andra märken än de ovannämnda?

    Jag tycker att alla ska ha sina själar och sin salighet kvar men om någon ska sälja sin skulle det på sätt och vis passa ganska bra om det var Neil Gaiman.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt NG rör vid blir till guld. Är det inte bevis nog på att han ingått något oheligt avtal? Va?

      Radera
    2. Sant, men bevis för att han gjort det med just Blackberry? Han började göra guld innan de fanns, skulle jag tro.
      Eller är det något märkligt cirkelavtal: De sponsrar honom i utbyte mot hans själ - han gör guld och gör sedan även guld av Blackberry.
      tack för tipset om kalendern förresten. Jag uppskattar alltid en gratis ljudbok.

      U.J.

      Radera