2013-03-01

Hopar och ror

Min första dag tillbaka på FB och jag kommer omedelbart ihåg varför jag tyckte att jag behövde en paus... Det är ett jäkla träsk som jag fastnar i för hur lång tid som helst. Fick verkligen pröva min självdisciplin idag.

Men till slut lyckades jag jobba rätt bra ändå. För att öva mig i tålamod läste jag gårdagens scen högt för mig själv. Då kunde jag inte stressa igenom den. Jag putsade på den och gick sen vidare och skrev en ny scen som behövdes efteråt, och fick totalt ihop 1221 ord. Sen filade jag på en annan gammal scen och sen strök jag 2800 ord... Men sånt är det. Ett hopande och roende. Och jag fick till en sån där AHA-stund, en där jag plötsligt insåg att en viktig persons namn faktiskt passar in i det tema som nu utkristalliserat sig i berättelsen. Namnet har varit med från början men nu ser jag att det har betydelse - och att det antagligen är mer än bara ett namn.
Såna stunder, när saker jag inte ens varit medveten om plötsligt klickar, dem skriver jag för.

2 kommentarer:

  1. Ja det är sånt man vill ha. Dagliga doser av aha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad om jag får till dem 1-2 ggr per manus...

      Radera