2013-03-04

Firefly wrap-up

Igår såg vi det sista avsnittet av Firefly. Tur att vi har filmen Serenity kvar osedd.

Whedon ja. Han är mycket mycket bra. Mycket. Men hans mörker är ofta liiite för mörkt för mig. Det faller just precis på fel sida. Jag vet aldrig när jag sätter mig ner för att se ett avsnitt om det kommer att vara fartfyllt och underhållande eller så creepy att jag knappt kan titta och har svårt att sova efteråt.

Jag antar att det är hans styrka. Att han aldrig är förutsägbar. Men det är lite too much för mig ibland.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att om mörkret också. Det passar mej bra. Trivs med att det kryper i en och att man måste fundera på saker och ting. Men förstår vad du menar, vissa grejer är extra knepiga. Samtidigt ändå, humorn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite mörker vill jag ha men hot om sexuellt våld eller våld av olika sorter mot barn klarar jag inte.

      Radera