2013-02-14

Nätfasta lägesrapport

Jag kom på att jag annars är halvvägs i min nätfasta idag. Dags för en liten utvärdering.

Ni vet när man försöker banta och man hittar på alla möjliga undantag? Det räknas inte om nån bjuder på det, om ingen ser mig äta det, om det är i flytande form. Sånt.

Så är det med nätbantande också. Tydligen. Det räknas t.ex. inte om jag bara går in på sidor och bloggar jag inte vanligtvis läser. Eller om jag mest surfar på telefonen (även om det är just smarttelefonen som gjort mig beroende). Eller om det är shopping.

Så med andra ord: Det går kanske inte så bra. Men FB håller jag mig borta från - av den enkla orsaken att där skulle  jag bli ertappad...

Däremot har jag nog tillbringat mindre tid på nätet och har mer fritid. Nästan så att jag inte vet vad jag skall göra av mig ibland. Orkar inte läsa hela tiden och brev tar inte så länge att skriva. Jag behöver en hobby, tror jag.
Förslag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar