2013-02-11

More Whedonlove

I och med att berättelser och historier är det jag ägnar mig åt dagligen så är det rätt svårt att överraska mig. Jag brukar alltid klura ut hur filmen skall sluta, vilken twisten är i boken och jag visste vilken sanningen var om Snape (och efter att bara läst den första boken i George R.R. Martins serie tror jag mig också ha gissat mig till sanningen om Jon Snow, men jag vet inte om jag kommer att läsa vidare och således få veta om jag har rätt eller inte). Det är lite trist, det förtar ju en del av film/läsupplevelsen.

Men Joss Whedon kan jag tammetusan inte förutse. Han är så kreativ och oberäknelig att han överraskar mig. Och jag ÄLSKAR det! Igår såg vi på avsnittet Our Mrs Reynolds av Firefly, och nä, I did not see that coming.

Sådär oförutsägbart vill jag också kunna skriva. Jag har en god bit att vandra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar