2013-02-24

Jag, dr House

Så här känner jag inför mitt manus just nu:

Jag är en tapper, misantropisk läkare, som House ungefär. Jag har min patient (manuset) framför mig på en brits, hjärtat har stannat! Fasa! Jag ropar på de där elektriska paddlarna (som ni märker har jag inte sett på sjukhusserier tillräckligt för att kunna terminologin ordentligt), skriker "CLEAR" och ger manuset en stöt. Ingen puls. Svetten droppar från min panna, jag ropar "Dammit, don't give up on me now!" och ger manuset ännu en stöt. Fortfarande ingenting. Jag fortsätter jobba, övrig personal drar sig undan och skakar på huvudet, det är för sent, kan inte dr House förstå det? Men nej, jag övergår till att ge mun-mot-munmetoden, hjärtmassage, och då! Ett blipp på monitorn - hjärtat slår, svagt men stadigt!

Det är ännu inte klart om patienten kommer att klara sig, med eller utan men, men just nu finns det i alla fall en puls.

2 kommentarer:

  1. Dr House brukar fixa det. Och sen kan du kalla in dr Phil ifall det visar sig vara nåt som behöver snackas om, lite sättas på plats liksom.

    SvaraRadera