2013-02-02

Dagens melodi: barnarbetskraft

Först bakade jag och sonen en kaka ihop. Det tog tio minuter. Sen skrapade han skålen i 25 minuter.


Det blev en god kaka.


Sen började vi göra om sonens rum. Ut med den extrasäng som stått där inne (och varit nödvändig då han sovit så dåligt). Nu skall det bli en riktig barnkammare med plats för leksakerna! Inte hembyggt och hemsytt, tyvärr, det här är ingen inredningsblogg. Allt från IKEA.
Först satte vi barnet i arbete igen: han fick dammsuga.



Sen byggde han en EXPEDIT-hylla. Daddy fick hjälpa. Lite.



Mer foton från rummet när det är helt klart och fint.
Jag har också skrivit nya brev. Denna gång till lite yngre mottagare. Letade fram gamla puttenuttiga klistermärken ur mina gömmor.


I övrigt: nätfasta = inte helt lätt. Har inte fuskat, utom att jag nog kollar mejlen oftare än en gång om dagen. Känner mig helt ensam i universum. Ho-hoo, är det nån därute?

4 kommentarer:

  1. Helt tomt här ute. Inget att se.

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder! Känns som att få vara med lite själv på ett hörn när man får se dem. Blev säkert fint, kan jag tro, och ljuvligt att E fått vara med och bygga. Han kommer att känna det som mera eget rum på det sättet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hans far var så otroligt pedagogisk att jag häpnade. E fick vara med om alla moment och känna att han verkligen hjälpte till. Det enda knepiga var att han ville klättra in i den halvfärdiga hyllan.

      Radera