2013-02-03

Barnkammaren före och efter

Jag glömde naturligtvis att ta ett foto innan vi satte igång, men sängen stod alltså längs väggen under sagoträdet (se föregående inlägg). Här är den på väg ut. Notera bokhyllan och högarna av leksaker utan förvaringsplats...



Och så här blev det! Ny hylla, nytt skrivbord och konstnärsstativ från Ikea. Ny är också taklampan som också är från Ikea men som vi köpte för några år sedan för vårt sovrum men aldrig fått upp. Så nu fick sonen den, och den lilla lampan som sitter på stativet. Äntligen är hans rum vettigt upplyst, vi behöver bara en lampa att ha ovanpå hyllan, sen är det perfekt. Dessutom sorterade jag hans garderob och satte allt som är för smått i förrådet.





Hyllan är låg så att han själv kan nå alla leksakerna. Jag är väldigt nöjd med hur det blev. De två träfärgade lådorna skall jag ännu bara måla röda eller dekorera på något vis.

Jag blev så inspirerad att jag började med min make-up-utrensning. Jag tar EN låda, bestämde jag. En liten en. Jag behöver ju inte göra allt på en gång.
Jag slängde åtta läppstift, sju läppglans och sex läppennor. Alltihop var omkring 20 år gammalt... Örrk.

4 kommentarer:

  1. Så jättefint det blev! Och så stort det ser ut, hans säng är ju pytteliten plötsligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag tyckte detsamma! Snart ÄR den iofs för liten. Måste skaffa en ny större botten.

      Radera
  2. Fint! Vilken skillnad, nu ser det ut som en lillpojkes rum! Och de där tavlorna som din farmor (mormor? mormorsmor?) har gjort är så otroligt vackra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var min mommo! Hon var väldigt konstnärlig.

      E pekar in i rummet då och då. "Åhå, ny lampa!"

      Radera